Twee-staps-verificatie

Met twee-staps-verificatie voegt u een extra beveiliging toe, waardoor de kans dat onbevoegden toegang krijgen tot uw praktijkgegevens aanzienlijk verkleind wordt.

Werking twee-staps-verificatie

Nadat twee-staps-verificatie is ingesteld zal bij het inloggen na het invoeren van uw e-mailadres en wachtwoord om een extra code gevraagd worden. De (tijdelijke) codes krijgt u te zien door de authenticatie app op uw smartphone te openen.


Bij het invoeren van de code kunt u het vinkje "Geen codes meer vragen op dit apparaat" aanvinken. Op die manier hoeft u op dat apparaat bij het inloggen de extra code niet meer in te voeren.

Instellen twee-staps-verificatie

  1. Als u nog geen Authenticator app heeft, installeer een app die codes genereert voor twee-staps-verificatie. We raden u aan om de authenticatie app van LastPass te gebruiken:

    LastPass Authenticator downloaden voor Android

    LastPass Authenticator downloaden voor iOS


  2. Log in op Cliëntenlogin en klik rechtsboven op uw eigen naam


  3. Klik op de knop "Mijn gegevens".
  4. Klik op het tabblad "Rechten & Beveiliging" en klik op "Twee-staps-verificatie instellen".


  5. Open de Authenticator app op uw smartphone en klik op het "+" icoon of op "Account toevoegen".
  6. Scan de QR-code op uw scherm.
  7. Voer de code in die u in de app ziet.
  8. Klik op "Twee-staps-verificatie instellen".

De extra beveiliging is nu ingesteld.

Inloggen met twee-staps-verificatie ingeschakeld

  1. Open uw Cliëntenlogin omgeving
  2. Log in met uw e-mailadres en wachtwoord
  3. Onderstaand schermpje verschijnt:


  4. Open de Authenticator app op uw smartphone
  5. Voer de 6 cijferige code in die getoond wordt bij praktijknaam.clientenlogin.nl
  6. Vink indien gewenst "Geen codes meer vragen op dit apparaat" aan
  7. Klik op Inloggen.

Nog hulp nodig? Contact Contact