Verschillen tussen 1.0 en 2.0

De 2.0 versie heeft veel verbeteringen t.o.v. de 1.0 versie. Er zijn echter ook een aantal functies die anders werken. Hieronder worden de belangrijkste verschillen tussen de 1.0 en de nieuwe 2.0 versie van Cliëntenlogin beschreven.

Algemene verbeteringen in 2.0

  1. Cliëntenlogin is ook goed op smartphones en tablets te gebruiken.
  2. U kunt zelf formulieren aanmaken en wijzigen.
  3. Indien er gemaild wordt naar foutieve (niet bestaande) mailadressen, dan ontvangt u hier een notificatie van.
  4. Alle standaard e-mails die aan cliënten gestuurd worden kunt u zelf aanpassen via de Instellingen
  5. Uitgebreidere instelmogelijkheden.
  6. Naast support per mail ook telefonische support tijdens kantoortijden.

Wat werkt er anders in de 2.0 versie?

Adresboek

In 2.0 is een adresboek toegevoegd met 3 soorten contacten:

  • Cliënten - uw cliënten
  • Professionals: dit zijn alle klanten van Cliëntenlogin die aangegeven hebben zichtbaar te willen zijn in het adresboek. Deze professionals kunt u niet zelf aanpassen.
  • Contacten: dit zijn alle contacten die u zelf toevoegt (niet zijnde cliënten). Denk aan behandelaren van andere praktijken (die geen klant zijn bij Cliëntenlogin) of andere betrokkenen waar u veilig mee wilt communiceren. Deze contacten ontvangen een link om het bericht te openen en hebben via de link 30 dagen toegang tot het bericht. Daarna vervalt de toegang tot het bericht voor het contact.

Bestanden

  • Er wordt niet meer gewerkt met een mappensysteem in Cliëntenlogin 2.0. In plaats hiervan wordt er gewerkt met bestandscategorieën.
  • Er is geen onderscheid meer tussen praktijk- en behandelaar-bestanden. De bestanden in mappen van behandelaren worden geïmporteerd als praktijkbestand met als categorie de naam van de behandelaar.
  • In elk cliëntdossier is een tab Bestanden. Op deze plek kunnen praktijkbestanden, losse bestanden en links opgeslagen en met de cliënt gedeeld worden.
  • Bestanden die de cliënt als bijlage meestuurt worden niet meer standaard los in het cliëntdossier opgeslagen. Door bij de bijlage op het Opslaan-icoontje te klikken, kan de bijlage nog steeds worden toegevoegd aan het cliëntdossier. De bijlage blijft ook bij het bericht als bijlage zichtbaar.

Cliënten delen / overdragen

  • Hoofdgebruikers hebben altijd toegang tot alle cliëntdossiers
  • In de 2.0 versie kunnen cliënten nog steeds gedeeld en overgedragen worden. Na het overdragen heeft u in Cliëntenlogin 2.0 geen toegang meer tot de cliëntgegevens en berichten.
  • Het is niet meer mogelijk een periode aan het delen van cliëntdossiers te koppelen.
  • Klik hier voor meer uitleg over het delen en overdragen van cliënten.

Groepsberichten

Naast de optie om losse berichten naar meerdere ontvangers te sturen (BCC) wordt het mogelijk om berichten naar meerdere ontvangers te sturen waarbij alle ontvangers ook kunnen reageren en elkaars reactie kunnen zien. Dit is mogelijk naar cliënten, behandelaars binnen de eigen praktijk en eigen contacten.

Professionals functie 1.0

In de 1.0 versie was het mogelijk externe professionals uit te nodigen. Deze professionals konden zich vervolgens zelf registreren en berichten ontvangen en sturen. In Cliëntenlogin 2.0 vervalt de mogelijkheid om externe professionals uit te nodigen voor een account. Het is wel nog steeds mogelijk om externe contacten berichten te sturen. Zie ook het kopje Adresboek hierboven.

Berichten opstellen

  • Berichten kunnen nu ook gepland worden. Op die manier kan een bericht gemaakt worden en in de toekomst automatisch worden verstuurd.
  • De tekstverwerker voor het opmaken van berichten is verbeterd en biedt meer mogelijkheden.

Formulieren

Alleen de formulieren die al eens gebruikt zijn staan standaard nog in de Cliëntenlogin 2.0. De andere formulieren uit de bibliotheek kunnen via Instellingen -> Formulieren worden toegevoegd.

Videobellen geïntegreerd

Videobellen is geïntegreerd in Cliëntenlogin 2.0. Een losse WeSeeDo login is niet meer nodig.

De afspraakbevestiging met de link om het videogesprek te starten wordt automatisch verstuurd bij het plannen van de video-afspraak.

Automatisch uitloggen

Bij geen activiteit wordt u automatisch uitgelogd naar 2 uur. Indien u een bericht aan het opstellen bent, dan blijft de sessie actief en wordt u niet automatisch uitgelogd. Advies blijft wel om bij het opstellen van lange berichten tussentijds het bericht op te slaan via het pijltje bij de Versturen-knop.

Nog hulp nodig? Contact Contact